L’Associació Vinícola Catalana ha rebut aquesta
setmana passada una missió d’Estats Units, formada pels guanyadors del concurs
Cartaví Internacional 2011, per a conèixer la realitat de les zones
vitivinícoles catalanes. Durant aquesta darrera setmana han visitaran un total de deu
cellers i set denominacions d’origen catalanes. La missió s’ha iniciat a les denominacions d’origen Costers del Segre, Penedès i Pla de Bages. Entre els
actes programats destaca la classe magistral sobre la regió vitivinícola de
Catalunya i les seves DO’s dirigida per Ferran Centelles (sommelier de El
Bulli 2000-2011 i cofundador de Outlook Wine i Wineissocial), així com un tast
de tres vins identificatius de Catalunya. El grup americà està integrat pels dos
restaurants guanyadors del Cartavi Internacional 2011: el Mercat de Nova York i
la Taberna de Haro de Boston. Són restaurants que en les seves cartes de vins s’hi
troben un elevat percentatge de vins catalans, a més de celebrar regularment tastos
de vins i àpats-maridatges amb productes 100% catalans. També hi formen part
del grup periodistes dels mitjans de comunicació The Lover’s Journal, Examiner,
Snooth.com, Luxuryweb.com & View from the Cellar de Nova York,
especialistes en el sector del vi, tant en premsa escrita com en premsa
on-line. A més de les visites als cellers, descobriran altres aspectes de la cultura
catalana com ara la ruta modernista de Barcelona, la ruta medieval al casc
antic de Vilafranca del Penedès, la visita a una de les sureres més antigues
de l’Empordà, entre d’altres. Aquesta acció forma part del programa de promoció
internacional que porta a terme la patronal del vi català. Durant el proper
octubre està prevista l’entrega dels premis Cartaví Internacional 2012 que
aquest se celebrarà a Washington.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada