dijous, 16 juny de 2011

Sitges, capital del gintònic


El Yuca Restaurant & Club de l’Hotel Terramar acull  aquest dissabte una primera edició del Gin Festival, un esdeveniment que està enfocat tant a tots els professionals com al públic final entusiasta del gin. Tindrà lloc de sis a vuit de la tarda per als professionals i de vuit a deu de la nit per al client final. Per assistir-hi, però, cal una invitació que es pot aconseguir a través de la pàgina a Facebook del Gin Festival. S’hi han convidat tots els professionals de la comarca a través dels gremis d’hostaleria i restauració.
La invitació permet  l’accés al Gin Festival i la degustació d’un gintònic gratuït de la marca que més hagi agradat de totes les presents, preparat per un bar tender professional. En el Gin Festival hi haurà estands de les marques i una barra central. A més, s’inclou un sopar pica-pica, gentilesa del Yuca, que se servirà a partir de les  nou de la nit. Aquest sopar serà el preludi a l’After Gin Festival Party, una sessió de DJWOW & Flute. S’hi esperen uns 400 convidats.
Al Gin Festival participen algunes de les millors marques de ginebra a nivell mundial, un total de 21, com ara Bloom, Berkeley Square, Magellan, Citadelle, Tanqueray 10, Tann’s Gin, Bulldog, Mascaró, Gin Mare o Masters. També hi participen vuit marques d’aigua tònica. La mostra l’organitza l’Agrupació Comarcal de Treballadors d’Hostaleria amb la col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges i l’Agència de Promoció Turisme de Sitges amb la col·laboració del Gremi d’Hostaleria de Sitges i l’Agència de Promoció Turisme de Sitges. Segons el president  de l’ACTH, Ruben Uric, el festival compta amb el consell dels experts de les diferents marques i ofereix l’oportunitat d’endinsar-se i aprendre més sobre les bases del gin o la seva història. La finalitat del Gin Festival és aportar el màxim en experiències i novetats dins del món del Gin i les tòniques.
Segons Rubén Ubric, el Gin Festival de Sitges és una oportunitat de provar algunes de les millors ginebres del mercat, alhora que ofereix la possibilitat de tractar amb els elaboradors, experts destil·ladors bàrmans o d’altres professionals del sector.
El president de l’Agrupació Comarcal de Treballadors d’Hostaleria opina que el gintònic és una beguda de tota la vida que d’un temps fins ara gaudeix de moments d’esplendor. Això ho creu per dos motius principals; d’una banda per la multiplicació de l’oferta de ginebres d’alta qualitat, les anomenades premium o superpremium, elaborades amb més ingredients aromatitzants en destil·lació (botànics) i mètodes tradicionals. D’una altra banda, considera que l’associació d’aquest combinat a ambients selectes i moderns han convertit al gintònic en la beguda de moda en tot el món, fins al punt que, sobretot en grans capitals, proliferen els locals dedicats en exclusiva a les mil maneres de beure ginebra amb tònica. A més, afegeix, el gintònic ben fet es presenta com una oferta de qualitat en temps de crisi, una manera de mimar a un client que ja no està disposat a pagar el que sigui per qualsevol cosa i que, per si no fos poc, fa valer al personal amb formació en el gremi de l’hostaleria.  Rubén Ubric també apunta que ens trobem amb la possibilitat de saber, veure i aprendre més sobre aquest conegut desconegut que és el gintònic. Per la seva banda, el tresorer de l’Agrupació Comarcal de Treballadors d’Hostaleria, José Antonio Tudela Gómez, diu que l’objectiu principal és divulgar la cultura del gin.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada