divendres, 17 de juny del 2011

Ginebres i tòniques, ens hem tornat bojos?


Ara que demà dissabte es fa a Sitges el primer gran festival del gin, i ara que tan de moda s'ha tornat a posar el gintònic amb productes premium i superpremium, he tornat a reflexionar sobre aquest món. No deixa de sorprendre'm com han conquerit el mercat productes d'alt preu (G'vine, Hendrick's, Citadelle, Mombasa, Ish, Mare, Tanqueray nº Ten, Goa, Befeeter 24, Bulldog, No.3 London Dry Gin, Brecon, Greenall's Bloom, Gin Self, Mascaró, Blue Ribbon, Hayman's, Brockmans, Nº 0, Nº 209, Blackwood's, Genevieve...). La bogeria ha arribat fins i tot al món de les tòniques (la nordamericana Q Tonic, Fentimans, Fever-Tree, Boylan, 1714, 6 O'clock. Blue Tonic by KAS...). La febrada no ha volgut agafar amb el pas canviat a Sweeppes, que ha tret el que ha batejat com a tòniques botàniques: "Schweppes ha creado tres nuevas tónicas con sabores botánicos rescatando de los archivos históricos los aromas y sabores guardados por su fundador Jacob Schweppes y con el asesoramiento de la chef Elena Arzak, son: Pimienta rosa, Ginger & Cardamomo y Azahar & Lavanda. Además, se ha presentado esta línea en botella Heritage un nuevo formato de forma ovoidal inspirado en el diseño original, para estas tres nuevas tónicas y para la clásica Orginal Indian Tonic. Este lanzamiento responde a las nuevas tendencias en el mundo del gin tonic y los destilados premium". Aquestes noves tòniques són
:
- Tónica Schweppes Pimienta rosa. Con un toque picante y atrevido, se recomienda su combinación con ginebras especiales, tequilas blancos y whiskys con notas dulces.

- Tónica Schweppes Ginger & Cardamomo. La más exótica, se aconseja para acompañar ginebras con ingredientes orientales y rones blancos.

- Tónica Schweppes Azahar & Lavanda. De gran intensidad floral, perfecta para las tradicionales dry gin con notas cítricas y vodkas secos.
   
El trend i el fashion es menja el món mentre alguns no saben, o no volen saber, que l'elaboració d'un alcohol blanc és força econòmic. Per tant, bona part de la inversió va a màrqueting i pàckaging. Va a vendre fum explicant botànics exòtics, destil·lacions i més destil·lacions o pureses d'aigües que no deixen de ser aigües. Al costat de tot plegat hi ha tòniques dignes com la marca blanca que s'elabora per als supermercats Dia o ginebres que es venen al públic final a 3,99 euros, com la que elabora el Grupo Estévez de Jerez de la Frontera (els elaboradors de marques com a Marqués del Real Tesoro o Valdsespino) per a Mercadona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada