L’organització de la fira a Reus Viu el Vi 2012 ha dit que l’edició d’enguany,
que s’ha acabat avui, ha fet “el cim”. A punt de tancar la tercera i última jornada
del certamen, a les 20.30 hores d'avui diumenge, la fira ja havia superat els registres de l’anterior edición, la
qual cosa suposa “una nova demostració de la capacitat d’atracció del certamen”.
Les xifres provisionals s’enfilen fins als 10.115 pacs venuts –prop d’un miler
més que en l’edició anterior- 50.575 tastos de vi servits i 28.543 degustacions
de menjar despatxades. Si divendres malgrat la pluja es va aconseguir
incrementar la venda respecte el mateix dia de l’edició anterior, dissabte es
van batre tots els registres en una sola jornada. A l’estand d’atenció al
client on es despatxaven els packs de fira s’hi van haver de posar fins a 12
persones treballant “a tot drap” per intentar donar resposta a l’autèntica
allau de públic assistent. “Queda clar que el certamen –en l’actual format i
durada- difícilment podrà créixer en xifres absolutes encara més. És
materialment impossible”, s’afirma des de l’organjització. Per això el
president de la Cambra, Isaac Sanromà, ha volgut subratllar “com d’important és
tornar a superar les xifres de vendes de l’any passat. Metafòricament enteníem
que enguany es podia fer el cim, consolidant plenament el concepte de la nostra
fira i fidelitzant a un visitant que cada vegada demostra més entusiasme. Però
novament la resposta del públic assistent ha superat totes les expectatives. La
Reus viu el Vi va camí de convertir-se en un autèntic fenomen en les dates
prèvies a la Festa Major de la ciutat”. En la mateixa línia, el president de la
Cambra ha volgut destacar la importància d’haver convertit el certamen en un
referent al país. En només quatre edicions la Reus Viu el Vi ja és una de les
grans fires catalanes amb tot el que això implica. “I en aquest sentit s’ha
d’agrair la confiança dels cellers participants, la presència dels quals ens ha
ajudat a posicionar la nostra marca en uns criteris de qualitat certamen
elevats”. Bona mostra d’aquest posicionament ho demostra que el consell de
cambres catalanes va decidir realitzar la trobada anual dels antics membres de
la comissió d’infraestructures a Reus per fer-la coincidir amb la fira i poder
conèixer sobre el terreny el certamen.
L’organització
tambñe ha volgut destacar “l’altíssima" acceptació del Vilñlage, la botiga de
la fira que enguany s’ha instal·lat per primer cop. Aquesta iniciativa tenia
com a únic objectiu el d’alimentar la dinàmica comercial del certamen. Ha
servit, de retruc, per augmentar les vendes dels mateixos cellers als seus
propis estands. La Reus Viu el Vi és una iniciativa de la Cambra, amb la
col·laboració de l’Ajuntament de Reus i el patrocini de Multiópticas Teixidó.
També hi donen suport les sis denominacions d’origen de l’àmbit territorial de
la corporació –Catalunya, Conca de Barberà, Montsant, priorat, Tarragona i
Terra Alta-, la Diputació de Tarragona, l’INCAVI, Reus Turisme, l’Associació
País del Vi i la consultora Rius & Rius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada