En un despatx de l'agència Europa Press s'informa, arran d'unes declaracions del president de Freixenet, que la companyia espera incrementar la xifra rècord de facturació, per damunt dels 500 milions d'euros, "superant l'atonia del mercat
nacional gràcies a l'estrebada de les vendes a l'exterior". Fonts de Freixenet, però, han puntualitzat que aquestes xifres encara no són les "definitives". A continuació us adjunto el despatx d'Europa Press:
Freixenet ha superat l'atonia del mercat
nacional gràcies a l'estrebada de les vendes a l'exterior, el que ha
permès al grup tenir "un bon any" dins de la conjuntura de crisi
d'Espanya. En declaracions als mitjans, el president de Freixenet, Josep
Lluís Bonet, ha explicat aquest dimarts que el mercat espanyol aguanta,
si bé ha matisat que per als resultats d'aquest any està "a
l'expectativa" de com evoluciona l'economia, tot i que creu que el
creixement del turisme a la temporada d'estiu ajudarà el sector.
"El creixement de les exportacions ha estat extraordinari", ha
destacat Bonet, qui ha indicat que els resultats de l'exercici
2011-2012, que acabava l'abril, no estan encara tancats, si bé s'esperen
superar els 500 milions de facturació que el grup va recollir l'any
anterior.
A més, Freixenet ha tancat l'exercici 2010-2011 amb un volum
de negoci de 330,6 milions a Espanya i una producció de 140 milions
d'ampolles.
MOTOR ECONÒMIC
A la XVI Trobada del Sector d'Alimentació i Begudes que se
celebra aquest dimarts a l'Iese, el president de Freixenet, Bonet ha
destacat que el sector alimentari és la "sortida a la crisi", ja que és
el primer sector industrial i el segon de l'economia espanyola, per
darrere del turisme.
"Paradoxalment no se'ns veu el potencial i sembla que els
polítics estan més impressionats per allò tecnològic", ha lamentat
Bonet, qui ha recordat que el grup està recollint ara els fruits que va
sembrar el seu rebesavi.
Ha assegurat que les empreses "o surten fora o moren" en
al·lusió a la importància de la internacionalització, i ha defensat fer
esforços comercials per donar el salt a altres mercats.
En aquest sentit ha recordat que la filial de Freixenet a
Anglaterra va recollir números vermells durant 20 anys, si bé ara el
grup té una posició líder, de la mateixa manera que a França ha passat
de vendre 15.000 ampolles a tres milions de Cordón Negro l'any passat:
"No hi ha impossibles".
El també president de Fira de Barcelona i d'Alimentaria ha
insistit en la importància d'intensificar la internacionalització, i ha
destacat el paper que té el saló internacional de l'alimentació com a
generador de contactes comercials.
Alhora, ha recalcat la "increïble palanca" que suposa la dieta
mediterrània i ha agraït el lideratge que ha pres en aquesta matèria el
conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural
de la Generalitat, Josep Maria Pelegrí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada