Un total de 69 empreses catalanes del sector del vi i
el cava han rebut l’ajut per a la promoció de productes vitícoles a tercers
països per a la campanya 2013/2014. Aquest ajut està recollit a l’Organització
Comuna del Mercat (OCM) vitivinícola i té com a objectiu fomentar la competitivitat
i el coneixement de les característiques i qualitats dels vins. La finalitat no
és altre que contribuir a la millora de la seva posició competitiva i a la
consolidació o, en el seu cas, a l’obertura de nous mercats a tercers països. Per
aquest motiu, els programes de promoció presentats pels cellers,
cooperatives, associacions i organitzacions professionals pretenen
fomentar la internacionalització dels seus vins. Per aconseguir aquest objectiu
la majoria de projectes aprovats són per missions comercials, promocions
en punts de venda, presentacions de producte en el país de destinació i
l’assistència a fires internacionals.
La
inversió total que s’ha concedit als sol·licitants per a la promoció a tercers
països és de 20,3 milions d’euros, xifra molt similar a la convocatòria
passada, tot i que aquest pressupost està repartit entre 365 programes que són
al voltant de 100 més que l’any passat. Respecte el finançament dels ajuts de
les accions a realitzar, que seran entre l’1 de juliol de 2013 i el 30 de juny
de 2014, és a càrrec íntegrament del fons europeu FEAGA, i l’import per a
cadascun dels programes seleccionats no podrà superar el 50 per cent de les
despeses subvencionables. La inversió es distribuirà per tot el món, però destaca
especialment la que es realitzarà al mercat americà, amb gairebé 11 milions
d’euros, dels quals prop de 7 milions s’invertiran als Estats Units i Canadà i
els altres 4 a Amèrica Central i del Sud . El mercat asiàtic també rebrà una
aportació d’uns 6 milions d’euros, dels quals més de 3,5 milions correspondran
al mercat japonès i gairebé 2 milions al xinès. Després d’aquests dos mercats
el més important és el dels països europeus que no pertanyen a la Unió Europea
amb programes per una inversió total de 2,7 milions d’euros. D’altra banda han
augmentat les inversions en promoció al continent africà i al Mitjà i Pròxim Orient,
amb un valor de 330.000 euros.
Per
distribució territorial, 253 programes i 18,6 milions d’euros s’han concedit a
la província de Barcelona, el que representa un 91,2% de l’import total
d’inversió concedit. La causa principal d’aquest percentatge és que a la
província de Barcelona es concentren la majoria d’empreses dedicades a
l’elaboració i comercialització del cava, producte de reconegut prestigi
mundial i per tant amb bones perspectives d’ internacionalització. A la resta
de províncies també han augmentat els programes de promoció concedits respecte
la campanya passada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada