dimecres, 14 d’agost de 2013

69 empreses catalanes del sector del vi i el cava reben l’ajut per a la promoció de productes vitícoles a tercers països per a la campanya 2013/2014


Un total de 69 empreses catalanes del sector del vi i el cava han rebut l’ajut per a la promoció de productes vitícoles a tercers països per a la campanya 2013/2014. Aquest ajut està recollit a l’Organització Comuna del Mercat (OCM) vitivinícola i té com a objectiu fomentar la competitivitat i el coneixement de les característiques i qualitats dels vins. La finalitat no és altre que contribuir a la millora de la seva posició competitiva i a la consolidació o, en el seu cas, a l’obertura de nous mercats a tercers països. Per aquest motiu, els programes de promoció presentats pels cellers, cooperatives,  associacions i organitzacions professionals pretenen fomentar la internacionalització dels seus vins. Per aconseguir aquest objectiu la majoria de projectes aprovats són per missions comercials, promocions en punts de venda, presentacions de producte en el país de destinació i l’assistència a fires internacionals.
La inversió total que s’ha concedit als sol·licitants per a la promoció a tercers països és de  20,3 milions d’euros, xifra molt similar a la convocatòria passada, tot i que aquest pressupost està repartit entre 365 programes que són al voltant de 100 més que l’any passat. Respecte el finançament dels ajuts de les accions a realitzar, que seran entre l’1 de juliol de 2013 i el 30 de juny de 2014, és a càrrec íntegrament del fons europeu FEAGA, i l’import per a cadascun dels programes seleccionats no podrà superar el 50 per cent de les despeses subvencionables. La inversió es distribuirà per tot el món, però destaca especialment la que es realitzarà al mercat americà, amb gairebé 11 milions d’euros, dels quals prop de 7 milions s’invertiran als Estats Units i Canadà i els altres 4 a Amèrica Central i del Sud . El mercat asiàtic també rebrà una aportació d’uns 6 milions d’euros, dels quals més de 3,5 milions correspondran al mercat japonès i gairebé 2 milions al xinès. Després d’aquests dos mercats el més important és el dels països europeus que no pertanyen a la Unió Europea amb programes per una inversió total de 2,7 milions d’euros. D’altra banda han augmentat les inversions en promoció al continent africà i al Mitjà i Pròxim Orient, amb un valor de 330.000 euros.
Per distribució territorial, 253 programes i 18,6 milions d’euros s’han concedit a la província de Barcelona, el que representa un 91,2% de l’import total d’inversió concedit. La causa principal d’aquest percentatge és que a la província de Barcelona es concentren la majoria d’empreses dedicades a l’elaboració i comercialització del cava, producte de reconegut prestigi mundial i per tant amb bones perspectives d’ internacionalització. A la resta de províncies també han augmentat els programes de promoció concedits respecte la campanya passada.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada