dissabte, 11 de maig de 2013

Premi Best Green Launch de The Drinks Business pel llançament d’Habitat, el nou vi de Torres




Aquest divendres he tastat la darrera novetat de Torres, el blanc Habitat 2012. És un vi ecològic emparat per la DO Catalunya elaborat amb les varietats garnatxa i xarel·lo. És fresc, jove, floral (fonoll), fruitós (poma verda), cítric (llimona) i mostra també una nota de fruit sec amargantosa (ametlla). No és gaire aromàtic però sí té un cert volum en boca i mostra un final força cítric i un pèl alcohòlic (13º). S’afirma des de Torres que marida amb amanides de tofu i algues, així com amb plats de la cuina oriental nipona i tailandesa, formatges d’ovella semicurats i peixos al forn. Des d’aquest celler amb seu a Vilafranca del Penedès també s’apunta que “Habitat és un vi contemporani, elaborat per la nova generació de la família Torres i fruit d’un acurat treball amb les varietats xarel·lo i garnatxa blanca”. Es recorda a la seva contraetiqueta que a les vinyes de la família Torres no s’utilitzen ni herbicides ni insecticides des de fa més de 25 anys. També s’apunta que “la cura de la terra defineix la qualitat i la personalitat” d’aquest vi, i que “aquesta nova gamma s'elabora seguint escrupolosament els requisits de l'agricultura ecològica, i així ho han certificat tant l'organisme oficial de la Unió Europea com el Consell Autonòmic”.
            Aquest mateix divendres Torres ha anunciat que ha guanyat el premi Best Green Launch pel llançament d’Habitat, una gamma de dos vins ecològics de la Denominació d'Origen Catalunya que surten al mercat aquest 2013. El reconeixement ha estat atorgat per la revista britànica The Drinks Business en la tercera edició dels Green Awards. Des de fa tres anys, aquests guardons valoren les accions d'empreses en el sector del vi i espirituosos a favor de l'ocupació de tècniques sostenibles i respectuoses amb el medi ambient. El guardó Best Green Launch, segons Torres, arriba en el moment oportú per festejar el llançament al mercat del vi blanc Habitat. A partir del pròxim mes de juliol sortirà al mercat el seu homònim negre. Elaborat amb les varietats garnatxa i syrah, destaca per les seves notes de fruits silvestres i un fons de torrats i vainilla. El disseny de les seves etiquetes “ens transmet l'harmonia del producte amb la flora i la fauna pròpies de l'entorn natural. Al mateix temps, el seu nom ens recorda la importància que té l'hàbitat per a tot ésser viu: un lloc que reuneix les condicions apropiades perquè l'espècie pugui perpetuar la seva existència i que, per tant, és important preservar”.
            La trajectòria de l'empresa Torres, que se situa entre les més destacades del sector quant a l'ús de pràctiques ecològiques, també ha estat premiada per la revista The Drinks Business amb el guardó Amorim Environmental Award, que “suposa un reconeixement més al fet que el medi ambient formi part integral de l'ADN del celler”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada