70 cellers catalans participen de les accions de
promoció exterior que l’Associació Vinícola Catalana (AVC) està duent a terme
dins els programes inclosos als ajuts als mercats de tercers països, coneguts
com OCM. Els cellers que participen en aquestes accions de promoció exterior
han de complir el requisit de tenir la seva seu fiscal a Catalunya i presentar
vins i caves amb DOP catalanes amb un preu mínim de mercat a partir de 15$ RRP
(recommended retail price), així com
tenir reconeixements de puntuació igual o superior a 89/90 punts a la revista
Wine Advocate de Robert Parker o bé puntuacions superiors a 90 punts en altres
guies de prestigi d’àmbit internacional i nacional. També és imprescindible
disposar de pàgina web pròpia amb informació en anglès sobre l’empresa i els
seus productes. Les empreses
participants tenen l’avantatge que l’Associació s’acull als programes d’ajuts
OCM que subvenciona una part del total de despeses i això els hi repercuteix en
un estalvi econòmic en l’import de participació. A més, els cellers més petits
agraeixen molt aquesta gestió, ja que es lliuren de tota l’excessiva
documentació administrativa que aquests ajuts requereixen, i que d’altra manera
seria pràcticament impossible accedir-hi donat els seus limitats recursos
personals.
L’AVC.
que representa el 90% del vi embotellat a Catalunya, és una entitat empresarial
amb “un clar i decidit enfoc a la promoció exterior”. El 9 de novembre de 2011
va iniciar el seu programa d’accions de suport a la internacionalització a
tercers països oferint un Showroom de vins Catalans al cor de Manhattan, a Nova
York, que aleshores va comptar amb l’estimable participació del sommelier Josep
Roca del Restaurant El Celler de Can Roca, recentment proclamat primer
restaurant del món per la revista “Restaurant”. Des d’aleshores, l’Associació
no ha parat de créixer organitzant esdeveniments en aquesta direcció. Cellers
de totes les denominacions d’origen catalanes prenen part en les accions que
l’AVC organitza tant dins com fora Catalunya amb la missió de donar a conèixer
al món, la gran riquesa del nostre territori vitivinícola, així com l’alta
qualitat dels vins i caves elaborats a Catalunya que durant tants anys han
quedat eclipsats per la forta competència dels països veïns com França i
Itàlia. Com a finalització de la campanya 2012-13 l’AVC organitza un Showroom i
Seminari de vins Catalans a Suïssa dirigit pel redactor en cap de la Revista
Vinum i rebre la visita dels restaurants guanyadors del concurs Cartavi
Internacional 2012 juntament amb prescriptors d’Estats Units. Per la propera campanya 2013-14,
l’Associació Vinícola té prevista una missió comercial a la Xina per recerca
d’importadors, una missió inversa amb prescriptors canadencs, 2 missions
inverses amb prescriptors d’Estats Units i accions de promoció de vins catalans
a Suïssa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada