diumenge, 12 de maig de 2013

La premsa és el principal prescriptor mediàtic per al consum de vi a Espanya


Els periòdics espanyols van dedicar en el primer trimestre d'aquest any l'equivalent a unes 400 pàgines de notícies i comentaris sobre marques de vins i cellers. Aquesta és una de les conclusions de l’'informe de la consultora Castro Galiana sobre la comunicació del vi en premsa.  Destaca els principals mitjans i autors espanyols en la comunicació de notícies relacionades amb el vi i l’enoturisme. Segons l’esmentat  informe, els diaris El Mundo, El Norte de Castilla, La Rioja, La Voz de Galícia, Levante-El Mercantil Valenciano, ABC, Diario Sur i El Correo, són els periòdics que més nombre de pàgines van destinar en el primer trimestre del 2013 a publicar informacions relatives a la cultura del vi.
            Entre les conclusions que s'apunten destaca, segons Castro Galiana, que la premsa és, a dia d'avui i malgrat la crisi de vendes i de publicitat, el principal prescriptor mediàtic per al consum de vi a Espanya, “donat el nombre i perfil socioeconòmic dels seus lectors, així com l'elevat cabal de notícies i publicitat que difon”. L'informe, publicat per l'Observatorio Español del Mercado del Vino, es pot consultar gratuïtament a http://www.oemv.es/esp/informe-sobre-el-vino-en-la-prensa-escrita-primer-trimestre-de-2013-839k.php.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada