Els periòdics espanyols van dedicar en el primer trimestre d'aquest any l'equivalent a unes 400
pàgines de notícies i comentaris sobre marques de vins i cellers. Aquesta és
una de les conclusions de l’'informe de la consultora Castro Galiana sobre la
comunicació del vi en premsa. Destaca
els principals mitjans i autors espanyols en la comunicació de notícies
relacionades amb el vi i l’enoturisme. Segons l’esmentat informe, els diaris El Mundo, El Norte de
Castilla, La Rioja, La Voz de Galícia, Levante-El Mercantil Valenciano, ABC,
Diario Sur i El Correo, són els periòdics que més nombre de pàgines van
destinar en el primer trimestre del 2013 a publicar informacions relatives a la
cultura del vi.
Entre les conclusions que s'apunten
destaca, segons Castro Galiana, que la premsa és, a dia d'avui i malgrat la
crisi de vendes i de publicitat, el principal prescriptor mediàtic per al
consum de vi a Espanya, “donat el nombre i perfil socioeconòmic dels seus
lectors, així com l'elevat cabal de notícies i publicitat que difon”. L'informe, publicat per l'Observatorio Español del Mercado del Vino, es pot consultar gratuïtament a http://www.oemv.es/esp/informe-sobre-el-vino-en-la-prensa-escrita-primer-trimestre-de-2013-839k.php.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada