Per tercer any consecutiu, Enoturisme
Penedès s'ha convertit en la ruta del vi més visitada de tot l'estat espanyol.
Amb un increment de més de 35.000 visitants, “denota un any més el potencial
del territori, i l'atractiu del mateix davant aquelles persones que decideixen
visitar un territori vinícola.”, segons s’ha explicat avui en roda de premsa. Per
mesos, el setembre i octubre amb més de 50.000 visitants cada un, tornen a ser
els preferits pels enoturistes, seguits de la primavera, amb quasi 40.000
visites mensuals al març, abril i maig. Els mesos en que es reben menys
visitants, tornen a ser una vegada més els mesos d'hivern amb el gener com a
pitjor mes segons nombre de visitants, tot i així, una altra dada rellevant a
tenir en compte és que les puntes estacionals es suavitzen, el que denota una
estabilització en el nombre de visitants mensuals. Aquestes xifres reflecteixen,
segons Enoturisme Penedès, “el bon moment del sector, així com l'encert en
l'aposta que va fer el Penedès per esdevenir una destinació enoturística de
referència al món, que ha sabut anar-se adaptant a les necessitats d'aquesta
tipologia de turisme”. Les dades provenen de l'Observatori Enoturisme Penedès,
recollides entre els 76 cellers que formen part del club.
Segons
l'informe Eddetur (informe del perfil de turistes i visitants a la província de
Barcelona), elaborat per la Diputació de Barcelona, un 50% dels turistes i
visitants que van visitar la comarca tenien entre 25 i 44 anys, i un 34% entre
45 i 64. Segons procedència, el 64% procedien de Catalunya, un 20,5% d'Europa,
un 10,5% d'Espanya i el 4,5% de països extracomunitaris. Un 59% ja havien
visitat la nostra comarca anteriorment, i la gran majoria d'ells (el 38%)
viatjaven en parella, davant el 23% que ho feia amb grup d'amics i el 18% en
família. En quant el mitjà de transport preferit, pel 67,5% dels turistes i
visitants va ser el vehicle propi.
La proposta e Enoturisme
Penedès la conformen actualment 178 empreses, xifra que ha anat creixent en els
darrers anys (+20% respecte 2009). Entre aquestes empreses destaquen en nombre,
els cellers, allotjaments i restaurants, i en completen la oferta, agències de
viatges, museus, empreses de serveis turístics, enoteques, comerç especialitzat
i empreses de transport.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada