diumenge, 30 d’octubre del 2011

Puyal i el porró


No descobriré jo ara aquí que beure vi en porró pot ser considerat una senya d'identitat dels catalans. Jo mateix vaig créixer amb un porró damunt la taula en tots els àpats. El refranyer català, de fer, va ple de referències al porró: Qui no sigui català, en veure a galet, la pitrera es tacarà, No és bon català qui no sap xerricar, El beure millor és beure en porró, No hi ha res millor que un trago amb el porró...També s'adverteix, no obstant això, que Amb porró carlí, és més bo el vi; amb porró liberal, fa més bé que mal, que Qui el porró fa xerricar es beu el vi i el seny o que Si aixeques massa el porró, aniràs potser de cantó. Tot plegat em ve el cap després de la defensa que ahir dissabte va fer el Joaquim Maria Puyal del vi en porró amb gasosa durant la retransmissió (TdP) del partit Barça-Mallorca. Puyal, fins i tot, va lamentar els pocs restaurants que ofereixen vi en porró.i durant el programa es va llegir un llistat de restaurants que ofereixen vi en porró. Uns radiooients de l'Ametlla de Mar van arribar a oferir un porró a Puyal a través del Facebook (el que acompanya aquest post). Durant la retransmissió d'ahir, doncs, es va parlar força del porró, així com dels tres gols de Messi. La meva opinió és que el porró no és el millor instrument per gaudir d'un bon vi i que estaria bé que des dels mitjans de comunicació es fomentès més la cultura del vi. Què en penseu? 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada