dimecres, 9 de febrer del 2011

Més degoteig de sortides a Torres

Darrerament se succeeixen les sortides de treballadors rellevants de Bodegas Torres. Hi ha hagut jubilacions com les de Jaume Rovira (Jean León) o Miquel Porta (viticultura) però també sortides sonades com la del responsable de comunicació, Albert Puig, actualment a Caixa Penedès. González Byass ha fitxat a Eugeni Brotons (actualment Dr. de màrqueting de la firma de Xerès) o a l'argentí Sergio Fiorentini, que va ser acomiadat en perdre-li la confiança el distribuïdor a Mèxic. També sonada ha estat la desvinculació professional de l'advocat Luis de Javier o de Fina Soler. El darrer cas és el de la sortida del responsable de màrqueting internacional, l'enòleg Jordi Montserrat Torruella. La versió oficial és que Montserrat Torruella vol desenvolupar "projectes personals". El cert és que, com expliquen fonts properes a Torres, a Montserrat Torruella no li va agradar gens que es fitxés un nou director de màrqueting (Joaquin Tosas, provinent de Danone) per substituir el fill del Torres, actualment a Xile, i no se'l tingués en compte durant el procès de selecció. A banda de la marxa de Miquel Torres Maczassek a Curicó, també hi ha hagut el polèmic cessament de Mireia Torres Maczassek com a directora tècnica per passar a fer-se càrrec dels cellers Jean León i Torres Priorat, a El Lloar. A tot plegat, cal sumar, òbviament, el fitxage de l'enòleg Raül Bobet com a director general adjunt a la presidència. El retorn de Bobet ha posat fre a les aspiracions d'una bona colla de directius que s'han sentit desencissats.

11 comentaris:

  1. La veritat és que hi ha un problema real en la succeció de l'empresa, i ara mateix no hi ha un cap visible.
    Ni Miquel Torres Maczassek, ni la seva germana Mireia estan preparats per tirar endevant el negoci, és una llàstima.
    Malauradament, la seva germana Anna té el perfil adecuat però no vol dedicar-se aquest ofici, llàstima de nou.
    Posiblement aquest celler serà carn de canó d'algún grup internacional.

    ResponElimina
  2. El sr. Torres ja es fa gran i actualment ha perdut el control de l'empresa, no po ser que directius del seu entorn prenguin decisions rellevants sense el seu vist i plau.

    ResponElimina
  3. FRANCament a Montserrat Torruella li va sobtar la seva sortida de l'empresa tant com als lectors ens ha sobtat llegir que es "enoleg", val la pena contrastar les fonts. Que el binomi vi i franquesa sigui exponencial!

    ResponElimina
  4. Potser la franquesa no ho es tot i en aquest cas a algú li falta informació.

    ResponElimina
  5. A continuació us adjunto, vista la petició de que vi i franquesa sigui exponencial, el currículum del senyor Montserrat Torruella. Cal anar en compte amb certes afirmacions:


    EXPERIENCIA PROFESIONAL

    2007 – Cargo actual. International Marketing Manager. Bodegas Miguel Torres.

    -Lanzamientos de productos estratégicos para la empresa a nivel nacional e internacional:
    Natureo (el primer vino sin alcohol de España); Ibéricos (Rioja); Celeste (Ribera de Duero);
    Verdeo (Rueda) y Flavours (Sprays de Brandy).
    -Análisis y redefinición del portafolio
    -Definición de la imagen coorportiva
    -Campañas de televisión a nivel internacional
    -Elaboración de los MKG Guidelines
    -Charlas de Mkg en ESADE y Casa Asia entre otros

    2004 - 2007. Brand Manager. Bodegas Miguel Torres.

    -Desarrollo de la primera campaña televisiva a nivel nacional
    -Restyling del portafolio de productos
    -Investigación de mercados i anàlisis del consumdor
    -Generación de campanyas creativas

    2002 - 2004. Trade Marketing Manager. Bodegas Miguel Torres S.A.

    -Realización del primer plan de trade mkg de la empresa.
    -Responsable del portfolio de productos: Miguel Torres S.A, Marimar State, Miguel Torres Chile, Champagne Veuve Clicquot, Champagne Krug y Calvados Père Magloire.
    -Organización de eventos y presentaciones de producto
    -Desarrollo de materiales POS

    1998 - 2002. Miguel Torres Canarias.

    -Apertura del primer Centro Cultural del Vino en Tenerife.
    -Responsable del Equipo de ventas de brandy para el mercado canario.
    -Profesor de cultura vitivinícola (sevicio, cata y maridajes) en la facultad de protocolo de
    Gran Canaria, los Hoteles Escuela del Gobierno Canario y cadenas hoteleras.

    1997 - 1998. Relaciones Públicas y Enólogo. Bodegas Miguel Torres S.A.

    -Visitas técnicas, profesionales y trabajos en el labortatorio.
    -Profesor de cultura vitivinícola y sumillería.

    1996 Enólogo. Vall de Baldomar, Lleida

    1995 Enólogo. Jaques Colin et Famille, Borgoña.

    OBJETIVOS PROFESIONALES
    Desarrollar mi carrera profesional en una empresa de prestigio internacional liderando proyectos de expansión, aumentando el valor y la rentabilidad de las marcas.
    Especialidades

    Brand Strategy, Advertising Development, Promotion effectiveness, Portfolio & Innovation management, PR and Media Planning, P&L Management, POS, Coaching & leading high performing teams.
    Experiencia de Jordi Montserrat Torruella
    International MKG Manager
    Miguel Torres S.A.

    Privately Held; Wine and Spirits industry

    Currently holds this position
    International MKG Manager
    Miguel Torres S.A.

    Privately Held; Food & Beverages industry

    1996 – 2010 (14 years)
    Educación de Jordi Montserrat Torruella
    Kellog School of Management
    Business Marketing Strategy

    2009 – 2009

    EADA - Escuela de Alta Dirección y Administración
    Dirección de Marketing

    Enologist

    ResponElimina
  6. Disculpi la meva ignorancia, però des de quan LinkedIn es una font fiable d'informació en el periodisme? De totes maneres només contrasta una part del subte que se'ns plantejava

    ResponElimina
  7. El problema real de Torres no es l'elecció del futur Director General. Es imposible que una sola persona pugui controlar tots els aspectes interns de l'empresa. La confiança i el reconeixement es el que busca tot directiu de qualsevol empresa, sigui familiar o internacional. L'elecció dels guardians i assesors interns de la cúpula de l'empresa en moltes ocasions miren més pel propi interés que pel bé de l'empresa. Es important que aquestes possicions estiguin assignadas a profesionals y no a bones persones(aparentment). Es normal que el actual President sigui una persona desconfiada i maduri molt les decessions de l'empresa. Y es que ha tinguit que soportar moltes decepcions!!! Y es que paguen justos per pegadors.
    Personalment veig una empresa on els responsables o caps intermitjos, estan més ocupats en fer quinielas y protegir el seu lloc de treball, que en pensar en el bon funcionament de l'empresa divulgant els valors instaurats pel President. Y es que actualment la mitjana d'edat dels que ocupen aquestes possicions son crítiques.
    Es normal que l'empresa Torres estigui fent "operación Bikini" i es que si vols trobar una novia que et compri has d'estar prim, ja que sino deixes de ser atractiu.

    ResponElimina
  8. Del publicat més amunt, només afegir que per ser realment productius, només hi ha el camí de borsa i a final d´any repartir dividens.La gent que queda a la companyia avui ès el reflexa del pais que som, amb tot.
    Referent al nomenament de Raul Bobet, el sr.Torres, ès el millor que ha fet amb molts anys! Es l´unic dirigent que trenca parametres amb els que fins ara té la companyia.

    ResponElimina
  9. El degoteig va començar al juny 2006 amb la marxa del Jorge A. Grosse a González-Byass. Alló va ser un cop molt fort per tots, per la família i pels (professionals) "de fora (de la família)". Era la figura professional que donava plena coherència als valors de la casa. Amb la seva sortida també es va obrir "el permís" per "marxa i trair la confiança de la família"... perquè aixi es viu en aquesta cultura quan algú marxa. Al Raül només li han "perdonat" la seva sortida perquè es molt bo i es l'únic vàlid per redreçar la rebotiga.

    Posada aquesta fita del 2006, el següent punt molt rellevant en el rierol de sortides el trobem amb la malaurada pèrdua del Carlos Soriano al setembre 2009. Cal un homenatge i record sincer a la seva figura, donat que el posicionament internacional dels vins Torres (i dels vins catalans per extensió), deuen molt a la entrega personal que aquest català d'origen sevillà va tenir arreu del mon. Era un persona que va aconseguir posar seny a la comercialització (no deixava vendre a qualsevol preu, no volia desgastant el valor de la marca... ull, perquè ara es menysté aquest tema...) i, a la seva darrera etapa professional, va modernitzar la producció (fent de la logística una eina eficient per la rendibilitat del negoci). La seva trajectòria al grup encarnava el valors de la casa. La vida no va deixa que continues entre nosaltres i amb la seva marxa es van perdre els referents per molts professionals.

    A partir de llavors, i l'excusa del trànsit generacional que tot ho amaga, el degoteig de sortides ha sigut constant. Es percep una pèrdua d'il•lusió en el projecte, donat que ha deixat de ser compartir entre família i professionals externs. Avui dia, qualsevol projecte que no sigui compartir no te futur, val la pena pensar-hi detingudament en aixo.

    Tan debò el Raül pugui ajudar (i li deixi) a redreçar la casa. Seria una bona noticia per mon del vi. Molts ànims a tots per lluitar per aconseguir-ho.

    ResponElimina
  10. Crec haver llegit un comentari del fer senorial que existia a la companyia. Els senyors son cars i ja en queden molt pocs, i a sous mediocres senyors mediocres.
    En record del Carlos Soriano,(aquest si un senyor de veritat), no vendre a qualsevol preu ja no es fa,(de fet hi ha que mai o ha fet)i el valor de la marca, quan el Raul no o redressi, no en saben ni de marca ni de valor.
    El que ens hem trovat, no ho podrem deixat.

    ResponElimina