El meu anterior post ha aixecat encara més debat. Hi ha qui critica que a l'esport televisiu no hi apareixi cap dona. A continuació us adjunto una interessant reflexió feta pel secretari del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Terra Alta, Jaume Martí:
Crec que l’assumpte en qüestió mereix aquest ressò i les corresponents reflexions. De fet, a traves de xarxes socials - i a un nivell molt més popular – se’n ha parlat. Perquè en el sector del vi no tenim campanyes tant atractives i mediàtiques com aquesta? Bé, en el post anterior s’expliquen alguns motius. Ara bé, totes les parts del sector, en som corresponsables. També seria molt poc encertat per part de DAMM parlar dels vins. Tinc claríssim que la cervesa és un dels nostres principals competidors en moltes situacions de consum i ja fa molt de temps que ens guanyen terreny. Una altra reflexió: té a veure alguna cosa la producció publicitària i la creativitat de la campanya televisiva de fa dos anys de “Catalunya, País de Grans Vins”? o la més recentment emesa per promocionar la DO Penedès? No. Res a veure ni en missatge, ni en potencia. La gent del vi ens tenim que acostumar a utilitzar una comunicació moderna i emocional, ja sigui a través de la TV o del mitja o suport que ens puguem permetre. Òbviament, sols des de la unió i amb un lideratge fort de l’administració és podríen orquestrar campanyes d’aquesta magnitud per promoure el consum de vi sense rebutjar a la identitat que té el sector a Catalunya. Per últim, una darrera consideració. S’ha de ser exquisit per fer ús de bens de domini públic o d’interès general per la promoció d’una marca comercial privada. Ni el sud de Catalunya es resumeix amb el Delta de l’Ebre, ni tot lo bo està per l'Empordà. Sentir-se català no vol dir ser de Barcelona o de Girona, o escoltar “Els Amics de les Arts”, o ser aficionat del Barça (jo ho soc) o cruspir-se 1 pot d’Anxoves de l’Escala cada dia per esmorzar, o per descomptat prendre cervesa Estrella.
Jaume Martí
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada