En l'aparador d'un supermercat de la cadena Supermercats JR de Vilanova i la Geltrú hi ha enganxat avui, al costat d'una oferta de litrona Xibeca d'un litre a 1 euro, una oferta de cava de Jaume Serra que m´ha deixat absolutament sorprès: a 1,85 euros. De fet, fins i tot a la botiga online de J. García Carrión (http://www.garciacarrion.es) ofereixen el Brut Nature de Jaume Serra a 2,50 euros. Ja fa temps que el cava es deixa arrossegar amb preus baixos o molt baixos, especialment amb marques de la distribució (blanques) com Cabré & Sabaté de Jaume Serra per a Mercadona. La imatge del cava està molt deteriorada. Ara, però, Jaume Serra també ofereix preus rebentats amb la seva pròpia marca. Ja fa temps que l'estratègia de Jaume Serra (J. García Carrión) aixeca gran preocupació al sector del cava. De fet, les seves caves vilanovines estan
preparades per elaborar 60 milions d'ampolles de cava a l'any, comptant
amb caves de diferents anyades que, segons l'empresa, "reposen en el silenci de les nostres caves
subterrànies com a mínim 12 mesos per a la seva fermentació i criança en
ampolla". On anirem a parar?
Així va aquest sector ... els que ens dediquem a vendre caves i vins veiem com cada dia les fantoxades d'en Parker, les polítiques dels productors de cava (nadal cars i la resta de l'any a rebentar preus als supers), la imatge dels vins espanyols a l'extranger, la idea dels consumidors de que els vins no poden valer mes de 10 euros, els "cazachollos" d'internet, els distribuidors abusius (és delicte l'imposició d'un distribuidor), etc fan que cada dia la nostra feina sigui mes i mes difícil. El sector vinícola espanyol està com està per que el despreciem. Som un país bassat en "¿que hay de lo mío?"
ResponEliminaNo anem bé, no... Això com s'atura?
ResponElimina