Vilanova s’ha aliat amb
Freixenet per promocionar-se gastronòmicament a
través de la gamba. La Campanya Gastronòmica de la Gamba de Vilanova,
que s’ha presentat aquesta tarda, busca sumar sinèrgies entre la Confraria de
Pescadors de Vilanova, els restaurants de la ciutat i l'Ajuntament local, amb
el patrocini de Freixenet. En el marc d'accions encaminades a obrir Vilanova al
mar que impulsa el govern municipal vilanoví, s'ha dissenyat un conjunt
d'actuacions per promoure els productes pesquers del port vilanoví i, més
concretament, les excelses gambes vermelles de Vilanova. Es busca identitat
gastronòmica singular i tornar a resituar Vilanova i la Geltrú com a una
destinació culinària de primer nivell. Es busca tornar a atraure gastrònoms a
la recerca d'experiències úniques. "Volem tornar a posar Vilanova al mapa
gastronòmic", afirma Gerard Figueras, regidor de Promoció Econòmica de
l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. La campanya vol tenir continuïtat en el
temps amb diversos actes. S'ha concebut amb la voluntat de donar difusió a la
capital de la comarca del Garraf a través de destacades accions publicitàries i
de relacions públiques. Mai fins ara Vilanova i la Geltrú havia posat en marxa
una campanya gastronòmica tan ambiciosa.
S'està
treballant per obtenir i difondre una marca i una imatge pròpia per a la gamba
de Vilanova. També s'estan preparant tastos a peu de barca, on es podrà degustar la
gamba maridada amb una copa del cava de les Cuvées de Prestige de Freixenet D.S.
mentre un pescador desvetlla tots els secrets sobre la captura en profunds fons
marins d'aquest crustaci. També es preparen singulars i glamorosos sopars de
gala centrats en la gamba, amb acompanyament musical, al mateix lloc on
se subasten, la Llotja de la Confraria de Pescadors de Vilanova. La campanya
també inclourà unes jornades gastronòmiques amb la gamba vilanovina i el cava
D.S. de Freixenet com a protagonistas als restaurants de la ciutat. Un primer
acte de la campanya s'està organitzant per la tarda d’aquest dissabte 1 de juny
a la plaça de les Neus de Vilanova, on s'oferiran degustacions de gamba des
d'una barca i copes del cava D.S. de Freixenet. Aquesta primera acció s'emmarca
en la fira vinícola Temps de Vi. A la presentació feta avui a tocar de les barques, enmig d'un fred vendaval, el director de Comunicació de Freixenet, Pere Bonet Ferrer, ha destacat que la gamba de Vilanova i el cava D.S. són un bon "assamblage" i ha remarcat l'atractiu gastronòmic de la ciutat. El patró major de la Confraria de Pescadors de Vilanova, Miquel Illa, ha mostrat la satisfacció dels pescadors per la campanya i ha explicat el nou logotip de la gamba: "una gamba de bigotis espectaculars en forma de cor, de batec, que és la nostra vida". El director general de Pesca de la Generalitat, Jordi Ciuraneta i Riu, ha volgut destacar la importància de la col·laboració público-privada mentre que l'alcaldessa de Vilanova, Neus Lloveras, ha expressat la voluntat de la ciutat d'obrir-se al mar i projectar-se gastronòmicament amb un "maridatge excel·lent".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada