dimecres, 1 de maig de 2013

Networking per a empreses catalanes d'alimentació i begudes, a Xangai


El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), a través de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Catalanes (Prodeca), juntament amb la Cambra de Comerç de Barcelona, Minjoice Europe, Mercabarna i Banc de Sabadell, organitzen Shanghai Export Alimentació i Begudes, el primer networking per a empreses catalanes d'alimentació i begudes, que tindrà lloc del 3 al 9 de maig, a Xangai. Pel que fa al món del vi i els licors hi participen Bodegas Lehmann de Tortosa (Baix Ebre), Amer Gourmet SL de Polinyà (Vallès Occidental) i Angel Cava de Terrassa (Vallès Occidental). L'objectiu de l'esdeveniment, segons la Generalitat, és oferir a les empreses contactes personalitzats amb distribuïdors i importadors xinesos per a introduir els seus productes al país. El coneixement adquirit i els contactes realitzats permetran a les empreses assistents iniciar relacions comercials al mercat xinès amb una visió objectiva i, en un futur, introduir i consolidar els seus productes a Xina. Les empreses catalanes inscrites, un total de quinze, totes elles del sector de l'alimentació, “gaudiran d'un servei integral, amb agendes personalitzades, preparació de les entrevistes amb anterioritat (importadors, distribuïdors, cadenes gourmets, i canal Horeca), traductors individuals i assessorament financer. A més, les empreses participants obtindran una visió global del mercat xinés, mitjançant visites a diversos canals de distribució de diferents segments de la ciutat”. La coincidència en el calendari amb la celebració de la fira Sial Xina, també a Xangai, permetrà completar aquesta panoràmica del mercat.
            Segons la Generalitat, la demanda dels productes d'importació a la Xina creix a una taxa anual del 13%. La presència de les grans empreses internacionals en el país asiàtic afavoreix l'entrada de nous productes. El sector agroalimentari xinès es troba en plena transformació, com a resultat d'una societat i economia en canvi. El creixement econòmic, el desenvolupament urbà i l’augment de la classe mitjana i alta, així com la diversificació de la dieta i la tendència al consum de productes d'estil occidental representen una oportunitat per a les exportacions alimentàries catalanes. Tant és així que, l’any 2012, Xina es va situar entre els 20 primers mercats de destinació d’exportació agroalimentària catalana, i en el lloc 6è de destinacions fóra de la Unió Europea (UE).
             Shanghai Export Alimentació i Begudes “constitueix una eina de gran valor per a empreses amb o sense experiència al mercat xinès, que ha comptat per al seu desenvolupament i execució amb una estreta coordinació entre el Departament d’Agricultura, a través de Prodeca, la Cambra de Comerç de Barcelona, Mercabarna, Banc de Sabadell, organismes i entitats que tenen entre els seus objectius l’increment de les exportacions i la internacionalització de les empreses catalanes. En aquest cas, focalitzant esforços cap al mercat d'alimentació més gran del món, amb un creixement exponencial molt important”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada