La principal
novetat en promoció turística que presenta el Consorci de Promoció Turística de
l’Alt Penedès per aquest 2013 per Enoturisme Penedès ha estat la selecció i la
identificació d’alguns dels principals atractius turístics que presenta el
Penedès al llarg de l’any. Aquests atractius s’han seleccionat com a eixos
sobre els que s’ha de desenvolupar la comunicació i la creació de productes
pensats de cara als potencials turistes i visitants. Aquesta estratègia, segons
fonts del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, “permet a les
empreses, per una banda, crear els seus productes al voltant d’aquests eixos i,
per altra, permet al Consorci donar a conèixer els atractius del territori
durant cada època de l’any”. Per aquest 2013, els principals atractius que es
fomentaran són les activitats a l’aire lliure, que sota el crit ‘Postals de
vinya del Penedès’, vol fomentar tot tipus d’activitats que es poden dur a
terme principalment als mesos de primavera, com poden ser el senderisme, cicloturisme,
btt, passejades, excursions a cavall, o amb qualsevol tipus de vehicle pel
territori. El ric patrimoni cultural i festiu de la comarca, es potenciarà
durant els mesos d’estiu, i sota l’eslògan “Mou-te a ritme del Penedès”
potenciarà que els turistes i visitants s’acostin al territori, per conèixer
des dels castells, fins als diferents festivals d’estiu, sense deixar de banda
les festes d’arrel tradicional que es duen a terme a cada un de les seves
poblacions. ‘Temps de Verema al Penedès’, com indica el seu nom, protagonitzarà
el final de l’estiu i el principi de la tardor, “època en que des de temps
ancestrals, els cellers bullen any rera any amb la verema i l’elaboració dels
seus vins”. Sant Sadurní acull el Cavatast i alguns cellers obren les seves
portes per viure la verema o realitzar-hi taller. L’hivern, i la seva variada i
rica gastronomia a les comarques del Penedès, obrirà les portes a “Penedès
Tasta’l”, on la gastronomia i els vins prendran el protagonisme i esdevindran
l’atractiu d’aquesta època de l’any.
Aquesta “clara aposta” per seguir
millorant amb l’orientació al turista i al visitant, “ha de permetre, per una
banda, que aquest pugui disposar d’una oferta rica i variada de qualitat durant
tot l’any i, en segon terme, que les empreses puguin preparar les seves
propostes al llarg de l’any per tal de ser comercialitzades tant directament
com a través de tercers”. El Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès
està enllestint el nou web d’ Enoturisme Penedès, que estarà disponible el
proper mes d’abril, des d’on es comercialitzaran directament productes i
propostes dels membres del club Enoturisme Penedès.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada