dimecres, 13 de juliol del 2011

Quan pitjor és el vi millor surt el kalimotxo?



Hi ha notícies, com aquesta d'ABC que també va emetre Tele 5, que el deixen a un ben astorat. Resulta que quan pitjor és el vi millor surt el kalimotxo? 

El 'kalimotxo', ¿con vino bueno o con vino malo?

Es la bebida estrella, por ejemplo, de los Sanfermines. El 'kalimotxo', mezcla de vino y refresco de cola, es refrescante y apto para todos los bolsillos. Algo más que reseñable en tiempos de crisis. Y es que dicen que cuando peor y por lo tanto más barato es el vino, mejor es el 'kalimotxo' resultante. En Vizcaya han querido comprobar si esto es o no cierto y han reunido a un panel profesional de cata de vinos para tratar de encontrar con el caldo más apto para mezclar con cola. Y ha ganado un vino de crianza elaborado en Murcia. Dicen que el sol que reciben sus uvas le da más fuerza y el resultado es mejor.

El tema del kalimotxo sembla tenir molt bona acceptació a la xarxa, fins i tot hi ha una  Federación de Amigos Bebedores Expertos en Calimocho (http://fabec4ever.iespana.es/).

2 comentaris:

  1. Per això es va fer una campanya als anys 90 a la Universitat Autònoma de Barcelona amb el lema "Salvem Jumilla" quan la UE va proposar arrencar les vinyes que nodrien els nostres estimats kalimotxos!

    ResponElimina
  2. Per a mi el kalimotxo només té sentit com una acció per a millorar el refresc de cola...
    Salut i bon vi! (preferentment sol)
    Anton Castellà

    ResponElimina