diumenge, 10 de juliol del 2011

Proposta per crear l'Agència del Paisatge Vitivinícola Penedès

Hi ha activitats de gran interès que, llastimosament, passen absolutament desapercebudes. Al Penedès s'ha fet recentment, a principis de juny, la tercera edició del  Congrés d’Art, Paisatge Vitivinícola i Enoturisme i ara, després de preguntar com és que no s'ha convidat tots els representants de la premsa, he rebut les conclusions del molt meritori congrès. Les conclusions són una declaració de molt bones intencios. Ara caldrà veure com es porten a la pràctica i com deixem d'esgerrar un territori minat de polígons industrials. La principal aportació d'aquest tercer congrés considero que és la proposta de creació d'una Agència del Paisatge Vitivinícola Penedès. Les conclusions són les següents. Què en penseu?:


1. El Penedès ha de desenvolupar la seva identitat vitivinícola i el seu paisatge, diferenciats, singulars i propis, expressat en la seva  activitat agrícola motor econòmic essencial tant en la elaboració de vins i caves com en el desenvolupament de l’enoturisme. A l’àrea o regió metropolitana fonamentant-les en una relació de recíproc reconeixement d’identitat i de poder de decisió en tot allò que afecti el futur desenvolupament de la activitat vitivinícola.

2. Potenciar el valor cultural, social, identitari i econòmic del paisatge vitivinícola tant com a garantía de qualitat del vins i caves com a components essencial de l’enoturisme.

3. Reconeixement a nivell metropolità de la singularitat del paisatge vitivinícola, en el disseny de las infraestructures i espais vinculats a elles que creuen el Penedès, reduint els seus impactes, dimensions i nombre al mínim, prioritzant sempre la identitat vitivinícola del lloc. Tenir present en el seu disseny les rutes integrades en els recorreguts enoturístics total o parcialment.

4. Valoració de la capacitat econòmica del turisme de la vinya, el vi i el cava per la creació de mes de 1.000 llocs de treball qualificat en l’horitzó del 2020, consolidació del teixit empresarial de les pimes, sectors vinculats i el sector primari de la pagesia.

5. Promoure l’Agencia del Paisatge Vitivinícola Penedès com a ens universitari que treballa amb independència i que vetlla pel paisatge vitivinícola entenent-lo com a reflex d’una relació social i econòmica de la societat amb el territori, justa i progressista per tots els agents implicats: pagesia, elaboradors, etc. Les tasques que hauria de desenvolupar serien: assessorament, formació, divulgació, sensibilització, elaboració de propostes. Ha de ser ròtula entre problemàtiques locals i coneixement global.    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada