No us descobriré res si us dic que les exportacions estan tirant del carro al sector del vi a casa nostra. Segons la Generalitat, el sector dels vins i caves ha ha generat més de 136,7 milions d’euros per vendes a l’exterior.
Les exportacions agroalimentàries augmenten un 21,5%
La indústria càrnia manté el lideratge amb un valor d'exportació els primers quatre mesos de l'any de 637 milions d'euros
El sector agroalimentari català viu un bon comportament respecte l’activitat exportadora, tal i com indiquen les dades de l’Institut Català d’Estadística. Així, el primer trimestre d’enguany es va tancar amb un increment de les exportacions del 21,5% respecte del mateix període de l’any passat.
Per subsectors, la indústria càrnia manté el lideratge, i va exportar per un valor superior als 637 milions d’euros durant el primers quatre mesos de l’any, amb un increment percentual del 18,61% respecte del mateix període de 2010. Pel que fa a la fruita, sobresurten els increments interanuals referits al primer quadrimestre en exportació de pomes -increment de 114,8%- i peres – increment del 75%. L’altre gran subsector exportador, dins l’agroindústria, el de vins i caves, ha incrementat també les vendes a l’exterior, i ha generat més de 136,7 milions d’euros per vendes a l’exterior.
D’altra banda, tot i que la zona euro continua essent el principal mercat, destaquen també els augments de les vendes a d’altres mercats durant els primers quatre mesos d’enguany. Així, destaquen Rússia, mercat tercer consolidat i en creixement, i els països del Golf Pèrsic com a noves destinacions de les expedicions de fruita, principalment la Unió d’Emirats Àrabs. Quant als productes carnis, Rússia – increment del 32,53% -, Hong Kong – increment del 42,72% - i Corea del Sud -155,04% - han experimentat un augment de la demanda de produccions catalanes, fora de la Unió Europea. Pel que fa als vins i caves, Estats Units és el mercat tercer on s’aprecien increments de vendes significatives (20%) i un volum exportat important, tot i que també cal tenir en compte el mercats de Xina - augment de 172,7% - i Brasil – augment de 103,2% pel seu potencial. Pel que fa a l’oli d’oliva, Estats Units és el mercat tercer més important en compres, i destaquen els comportaments a l’alça d’Austràlia, Regne Unit i Brasil que han incrementat per sobre del 50% les compres a Catalunya d’aquest producte.
El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural defineix la internacionalització del sector agroalimentari com un dels eixos estratègics, i per això, a través de l’empresa pública Prodeca, ofereix a l’agroindústria catalana serveis de suport a la promoció comercial exterior.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada