També avui dijous, a la secció d'Economia de La Vanguardia, signo la darrera novetat de Castell Peralada. Cada cop m´des els vins busquen nous arguments per fer-se un forat en el mercat. Què en penseu?
Castell de Perelada inverteix en la protecció d’unes aus a les quals dedica els seus nous vins
La cigonya fa el niu als nous vins de Castell Peralada
RAMON FRANCÀS
Barcelona
La mitologia situa a la cigonya, una au a la qual es creia enviada dels déus i que es venerava com a ocell sagrat, com a protectora de la dona, el matrimoni, l'infantament i els nounats. Les cigonyes, protagonistes de rondalles com la que explica que porten als nadons en un farcell, s'ha convertit també en el gran símbol de Castillo Perelada. De fet, aquest mes de maig llancen al mercat dos nous vins, el negre i el blanc Cigonyes, l'etiqueta dels quals protagonitzen les cigonyes que poblen els jardins del castell i el celler. L’any 1988 va fer niu amb èxit per primera vegada una parella de cigonyes en un dels arbres dels jardins. D'aquesta forma començava a donar fruit un projecte de la família propietària, Suqué Mateu, iniciat el 1995 seguint el mateix sistema de reintroducció realitzat en el Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà. L'any passat ja hi havia 23 parelles en els jardins del castell de Perelada mentre que a tot Catalunya la xifra de cigonyes fent niu va pujar a unes 370 parelles. Inicialment, la família Suqué Mateu va invertir 40.000 euros per instal·lar les plataformes en les quals les cigonyes fan niu. Des de llavors vénen invertint al voltant de 8.000 euros anuals en la seva protecció. L'elecció d'aquests animals per a les etiquetes dels nous vins també ha tingut en compte, segons el director de màrqueting de Castillo Perelada, Eugeni Llos, un estudi fet a Estats Units per AC Nielsen que assenyala que “un 18% dels vins llançats en els últims anys porten una il·lustració d'algun animal”. L'estudi revela que “els nous vins amb etiquetes d'animals generen el doble de vendes que les dels nous vins amb etiquetes sense animals. El seu èxit resideix en què faciliten recordar els vins, transmeten accessibilitat i proximitat i “reconcilien el món del vi amb el que és divertit”. També s’apunta que hi ha un segment significatiu de consumidors que no vol prendre’s el món del vi amb massa “seriositat”.
Castillo Perelada forma part del holding empresarial familiar Grup Peralada, el qual inverteix a través de la seva fundació aproximadament 1,5 milions d'euros anuals en actuacions de responsabilitat social corporativa, entre les quals destaquen les de mecenatge cultural. Una part molt important d'aquest pressupost es destina a sufragar el dèficit del Festival Castell de Peralada, que aquest any arriba a la seva XXV edició, encara que també destaca, entre altres, les aportacions realitzades a la Fundació Gran Teatre del Liceu, a la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música, a la Fundació del Patronat de l'Institut Químic de Sarrià, a la Fundació Catalana de la Síndrome de Down, a la Fundació Privada d'Estudis i Investigació Oncològica, a la Fundació La Marató de TV3, a la Càtedra Ethos de la Universitat Ramon Llull i als menjadors socials i al Casal d'Avis de Ciutat Vella de Barcelona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada