dimarts, 31 de maig del 2011

Contraetiqueta neix amb força suports

El Palau Robert de Barcelona es va quedar petit ahir a la tarda per acollir la presentació de Contraetiqueta, una nova entyitat que aplega una seixantena de botigues però que neix amb alguna polèmica i absència. L'acte de presentació, tot i que molt sobri, va reunir significats representants del sector. Hi havia presidents de DO's com Carles Andreu de Domingo (Conca de Barberà), Priorat (Sal·lustià Álvarez), Empordà (Josep Blanch), Costers del Segre (Magí Raventós) o Catalunya (Xavier Pié). També hi havia el secretari  de la DO Terra Alta, Jaume Martí, bona part de la junta capitolar de la Confraria del Cava Sant Sadurní, o representants d'empreses del sector com ara Llopart, Nadal, Vinyes Domènech, Juvé & Camps, Freixenet, Blancher, Recaredo, Vilarnau, Loxarel... A continuació us adjunto la nota de premsa del Departament d'Agricultura. El conseller Pelegrí va advocar especialment per vincular Catalunya com la gran capital d'un patrimoni immaterial de la humanitat, la Dieta Mediterrània:
Pelegrí valora positivament el naixement de "Contraetiqueta", una associació d'enoteques catalanes
Segons el conseller, la creació de la nova entitat demostra la unitat del sector vitivinícola català i contribueix a la seva fortalesa
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director general de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), Jordi Bort, ha presidit aquesta tarda, al Palau Robert de Barcelona, la presentació de “Contraetiqueta”, Enoteques Associades de Catalunya. Es tracta d’una associació que neix amb l’objectiu principal de facilitar el diàleg entre les botigues de vins i el propi sector, així com per dinamitzar i professionalitzar els punts de venda.

El conseller Pelegrí durant la seva intervenció
Un moment de la intervenció del conseller Pelegrí
 
Durant la presentació hi han intervingut, a més del conseller, el president de “Contraetiqueta”, Àlex Illa; el secretari general de la Federació Espanyola del Vi, Pau Roca; el  secretari general de FIVIN, Domingo Valiente,  i el director general de l’INCAVI.
El conseller Pelegrí ha valorat positivament la posada en marxa de “Contraetiqueta”, perquè ha considerat que la nova associació, que gaudeix d’una àmplia representació en el territori català, contribueix perfectament a augmentar la unitat del sector vitivinícola català, la qual cosa incrementa la seva fortalesa i és beneficiós per a tothom.
El màxim responsable de l’Administració agrària catalana ha dit també que la creació de “Contraetiqueta” té l’objectiu de vendre més, “la qual cosa és legítima i necessària en aquests moments”. Amb això és reforça el sector i es dóna un valor afegit al consumidor, que té a l’abast un producte d’una excel·lent qualitat.
Pelegrí ha subratllat que el vi i el cava de Catalunya tenen un valor social innegable i que amb “Contraetiqueta” es vol posar a l’abast del consumidor tota la informació sobre el producte, la qual cosa és molt important per generar confiança entre el venedor i el client.
El conseller ha manifestat també que els productes vitivinícoles catalans constitueixen un gran riquesa per al nostre país, i que el vi i el cava són elements destacats de la Dieta Mediterrània, patrimoni immaterial de la humanitat.
Finalment, Pelegrí ha afirmat que és necessari actuar en dos línies concretes: el patriotisme alimentari, amb el consum de productes propis, i la internacionalització de la nostra producció, per tal de poder exportar més.
“Contraetiqueta”, amb prop d’unes 65 botigues de vi adherides, pertanyents a unes trenta empreses, és una associació sense ànim de lucre que neix per agrupar el comerç especialitzat de vins. El seu objectiu és facilitar la interlocució de les botigues amb el propi sector vinícola i fer possible que elaboradors, administració, patronals, associacions i també gremis externs al sector puguin establir taules de diàleg per tirar endavant projectes comuns..
L’associació neix oberta a l’adhesió de totes aquelles botigues que compleixin amb els requisits establerts als seus estatuts, és a dir, que siguin establiments dedicats majoritàriament a vendre vins de manera professional, que siguin multimarca i que tinguin un mínim de referències totals i un mínim de catalanes.
El full de ruta de “Contraetiqueta” preveu sis accions anuals que ajudin a promocionar els seus establiments, de manera que els punts de venda esdevinguin més dinàmics i professionals, i per tant es defensin millor davant la competència i facin front als nous formats i models de negoci.
La nova xarxa també donarà cobertura legal i jurídica als seus associats a través de la Confederació Catalana de Comerç (CCC). Un altre dels eixos fonamentals serà un programa de formació anual, tant amb l’organització de cursos i jornades pròpies com amb el servei de formació de la CCC.
D’altra banda, durant la presentació de “Contraetiqueta” ha tingut lloc la signatura del conveni europeu “Wine in Moderation” amb la Fundació per a la Investigació del Vi i la Nutrició (FIVIN).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada