Primer trimestre de 2011: Els vins espanyols es fan forts al mercat exterior
Gràcies principalment a l'augment de la demanda de vins amb denominació d'origen i de vins sense denominació d'origen a doll, s'han exportat gairebé 125 milions de litres més i 82 milions d'euros més que en el primer trimestre de 2010.
Informe realitzat per l'OeMv, que mostra les exportacions espanyoles de vi, actualitzades a març de 2011.
Segons aquestes dades, les exportacions espanyoles d'aquest producte van créixer en volum, durant el primer trimestre de 2011, un 32,7%, fins a aconseguir els 505,9 milions de litres, enfront dels 381 milions obtinguts en el primer trimestre de 2010. En termes de valor, el creixement és del 20,7%, fins als 482,7 milions d'euros, la qual cosa suposa que s'han facturat gairebé 83 milions d'euros més que en el primer trimestre de 2010. El preu mitjà cau un 9% fins als 95 cèntims d'euro per litre. Per productes, destaca durant el primer trimestre de 2011 l'augment dels vins amb denominació d'origen protegida (DOP) envasats i dels vins sense DOP a doll. Els primers augmenten un 28,6% en valor, fins als 212,3 milions d'euros i un 28,7% en volum, fins als 70,8 milions de litres, mantenint el seu preu mitjà en els 3 euros per litre. Els segons pugen un 63,8% en valor, fins als 85 milions d'euros i un 69,3% en volum, fins als 271,6 milions de litres, amb pèrdua d'un cèntim en el seu preu. També augmenten els escumosos i caves: +19% en volum i +7,1% en valor. En el costat negatiu, cal destacar les pèrdues registrades pels vins sense DOP envasats, tant en volum (-8,4%) com en valor (-4,6%), tenint en compte que la seva evolució era positiva l'any passat. També cauen els vins aromatizats, els de licor i els de agulla.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada