Catalunya rebrà més de 9M€ per a programes de promoció dels vins catalans a tercers països
Del conjunt de sol·licituds presentades a l'Estat espanyol, Catalunya assumeix el 21% del pressupost
Catalunya rebrà un total de 9,3 milions d’euros per promocionar l’exportació de vins i caves catalans. Així es va acordar a l’última Conferència Sectorial d’Agricultura i Desenvolupament Rural celebrada a Madrid. Entre altres punts, a la reunió es van aprovar el programes de promoció de vi en els mercats de tercers països per a l’exercici FEAGA 2011.
L’ajut a la promoció a tercers països està recollit en la nova organització Comuna del Mercat (OCM) vitivinícola i té com a objectiu fomentar el coneixement de les característiques i qualitats dels vins amb la finalitat de contribuir a la millora de la seva posició competitiva i a al consolidació o, en el seu cas, a l’obertura de nous mercats a tercers països.
En total, a Espanya es distribuiran 160M€ per aquesta mesura en cinc campanyes. D’aquests 160M€, Catalunya ja ha atorgat per les dues primeres campanyes 23M€. Per a la tercera campanya, Espanya rebrà 32M€.
En el cas de Catalunya, es van aprovar un total de 217 programes per un pressupost d’inversió de més de 18 milions d’euros. Del conjunt de sol·licituds presentades a l’Estat espanyol, Catalunya assumeix el 21% del pressupost en la convocatòria d’enguany.
En total, s’han presentat 55 entitats que engloben cellers, associacions, organitzacions professionals i Denominacions d’Origen. Els programes de promoció que s’han presentat són per la internacionalització dels productes vitícoles catalans. Així, la majoria dels projectes presentats són per missions comercials a tercers països, promocions o campanyes en el país de destinació o assistència a fires internacionals.
L’ajut a la promoció a tercers països està recollit en la nova organització Comuna del Mercat (OCM) vitivinícola i té com a objectiu fomentar el coneixement de les característiques i qualitats dels vins amb la finalitat de contribuir a la millora de la seva posició competitiva i a al consolidació o, en el seu cas, a l’obertura de nous mercats a tercers països.
En total, a Espanya es distribuiran 160M€ per aquesta mesura en cinc campanyes. D’aquests 160M€, Catalunya ja ha atorgat per les dues primeres campanyes 23M€. Per a la tercera campanya, Espanya rebrà 32M€.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada