El director general de Codorníu, Xavier Pagès, afirma que enguany retornaran a beneficis, tot i la crisi i tot i que els mercats "encara no estan alegres". Pagès, que nega que la seva companyia vagi malament, assegura que Codorníu “abandonarà aquest exercici les pèrdues y que obtindrà un resultat brut d'explotació que se situarà entre els 20 i els 30 milions d'euros. Codorníu va assolir unes vendes consolidades en el darrer exercici de 231 milions d'euros i va perdre 7,46 milions. Al mercat nacional, en els darrers sis mesos, han experimentat una xifra de vendes molt lleugerament inferior al mateix període de l'any passat però als mercats internacionals ja han venut un 16% més (destaca un 27% més a Euroàsia, un 48% més a Llatinoamèrica gràcies sobretot als mercats d'Argentina, Mèxic i Brasil i un 20% més als EUA). Pagés es mostra convençut de les grans oportunitats que tenen al mercat espanyol (on concentren el 52,6% del total de vendes del grup, que es reparteix en un 60% per al cava i la resta per al vi tranquil). Aquest aspecte em sembla molt interessant ja que diu que aguanten al mercat nacional gràcies a l'èxit de marques com Codorníu, Raimat, Bodegas Bilbaínas (Rioja) i Legaris (Ribera del Duero) i als nous productes que treuen. De fet, ha avançat diverses novetats: un primer vi blanc de Rueda, un top a la Rioja o un nou vi de 7 euros a la Ribera. Afirma també el director general de Codorníu que estan aprofitant "totes les oportunitats" que se li brinden a la restauració, a l'hostaleria i a botigues especialitzades. A més, no volen renunciar a la qualitat i treballen per "valoritzar" tant el vi com el cava (ho diu pel tema de les marques blanques i el baix preu).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada