dimecres, 17 d’agost del 2011

La bona marxa dels vins de Marimar Torres, a La Vanguardia


Aquest dimarts signava a la recontraportada d'Economia de La Vanguardia un article sobre la bona marxa del celler de Marimar Torres. En el seu celler californià, a més, han començat a produir mel:

Espanya es consolida com el principal mercat d'exportació per als vins de Marimar Torres

Viticultora i apicultora


RAMON FRANCÀS
Barcelona

Marimar Torres Riera desenvolupa a Califòrnia una vitivinicultora centrada en la "biodiversitat". Afirma que "la biodiversitat és crucial per crear un equilibri ideal entre els ceps i la naturalesa". L'objectiu final no és cap altre que el d'intentar aconseguir el millor raïm possible sense deixar d'experimentar amb nous sistemes de plantació i de conducció dels ceps. A més d'endinsar-se en els conreus ecològics i biodinàmics, a les seves vinyes aposta per l'autosostenibilitat. El seu últim pas ha estat la introducció de ruscos d'abelles. A començaments d'agost espera iniciar la comercialització de la seva pròpia mel. Marimar Torres no viatja aquests dies sense les seves guies i manuals d'apicultura, que li permeten conèixer amb exactitud les fonts florals que es troben durant tot l'any a Califòrnia. És conscient de la vital importància de les abelles per a la pol·linització i recorda que sense aquests insectes "s'acabaria la humanitat". En la seva explotació del comtat de Sonoma compta amb cavalls i gallines, que ha de protegir de la voracitat de pumes, coiots i óssos rentadors. També es veu obligada a lluitar contra les destructives plagues de talps que afecten a les seves vinyes instal·lant caixes-niu de mussols, encara que el seu principal afany l'ha posat en recuperar les xifres de venda que va obtenir anteriorment a l'arribada de la crisi econòmica. Malgrat l'adversitat de la conjuntura econòmica, ha aconseguit consolidar el mercat espanyol com el seu principal feu d'exportació. Amb els seus vins de "boutique" va tancar l'últim exercici amb una producció de 140.000 ampolles i amb una facturació que va assolir els 2'2 milions de dòlars, un 39% més que el 2009. Durant el primer semestre d'aquest any, a més, les seves vendes han crescut un 60% en volum i un 48% en valor respecte al mateix període del 2010.
       El 2007, després de comprovar com les seves vendes retrocedien als Estats Units, va decidir contractar un director general "seguint el consell que m'havia donat tothom". Les vendes no sol no van millorar sinó que van continuar retrocedint. Avui, després d'haver recuperat personalment les regnes de la gestió del celler i en espera que la seva filla Cristina completi la seva formació professional externa al celler, reconeix que va cometre un dels errors dels que s'acusa sovint als executius: "massa lents a acomiadar empleats, massa ràpids a contractar". Bona part de la clau del seu èxit ha ragut en la seva aposta per l'enoturisme i per la venda directa al celler i a Internet dels seus hedonistes blancs i negres. Les seves vendes directes al consumidor ja suposen una quarta part del total de la seva producció. Per atreure els consumidors fins al seu celler organitza des de tallers en els que els compradors fan d'enòleg per un dia i embotellen el seu vi a menjars amb paella, maridatges amb tapes o sopars amb flamenc. Per degustar una de les seves paelles existeix fins i tot llista d'espera. Els seus clubs ja sumen 500 socis a Califòrnia i 150 a Espanya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada