diumenge, 1 de maig del 2011

Koy Shunka i l'èxtasi


Segons l'enciclopèdia.cat, èxtasi és l'estat mental caracteritzat per una contemplació profunda i una expressió absorta de serenitat. És acompanyat d'una disminució de la sensibilitat i de la mobilitat. Aquest divendres passat vaig experimentar una mena d'èxtasi, encara que aquest no va venir acompanyat ni d'una disminució de la sensibilitat (tot al contari) ni de la mobilitat. Vaig repetir visita al Koy Shunka (nom que significa intens aroma de temporada) i vaig tornar a delectar-me amb el seu menú (G)Astronómico. És un japo formidable comandat per l'itamae Hideki Matsuhisa. Divendres passat hi vaig anar ben acompanyat de Vinyet Almirall (Torres) i Montse Alonso (Mahala), que també sembla que van experimentar alguna mena d'èxtasi gastronòmic. Aquest establiment del número 7 del barceloní carrer Copons fa temps que mereix, de totes totes, una estrella Michelin com a mínim, tot i que la seva carta de vins és francament millorable. Divendres passat em van emocionar amb propostes com la  de la patata japonesa "satoimo" amb salsa de foie, la del caviar Río Frio amb gelatina i tartar d'escamarlà, amb els seus llongos (amb fideus japonesos somen), eriçons de mar, gambes (encara que fossin de Palamós), petxines de pelegrí i percebes gallecs, amb l'arrel de wasabi, amb la seva ostra girardeau a la brasa amb crema d'espàrrecs fumada, amb els seus pèsols, amb el seus sushi (tres peces de niguiri, com el d'anguila de Delta de l´Ebre), amb les seves algues, amb les seves tempures, amb la seva vedella japonesa "Wagyu", amb els  seus sashimi, amb la seva tonyina tataki amb salsa de ponzu, amb els seus xipironets... Francament memorable.

1 comentari:

  1. Realment és un gran restaurant i també un espectacle quan s'està a la barra. És un lloc que no em cansaria mai d'anar-hi.

    La carta de vins és millorable tal com dius, però ja hi vaig mentalitzat...

    ResponElimina