dijous, 29 d’abril del 2010

La importància de l'exportació


No hi ha dubte que l'exportació s'està convertint en un factor clau per a la supervivència dels cellers. Aquesta setmana la Generalitat ha informat que 60 cellers catalans han presentat 230 programes de promoció a tercers països.


230 programes de promoció a tercers països

60 cellers catalans han presentat més de 230 programes de promoció a tercers països.

La inversió total que han presentat els cellers per aquesta promoció és de 20 milions d'euros.

Aquesta iniciativa té com a objectiu fomentar el coneixement de les característiques i qualitats dels vins.

L’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI) ha rebut més de 230 programes de promoció de productes vitícoles en els mercats de tercers països a la convocatòria dels ajuts de la mesura d’informació i promoció de la OCM del vi.

En total, s’han presentat 60 sol·licituds que engloben cellers, associacions, organitzacions professionals i Denominacions d’Origen. Els programes de promoció que s’han presentat són per la internacionalització dels productes vitícoles catalans. Així, la majoria dels projectes presentats són per missions comercials a tercers països, promocions o campanyes en el país de destinació o assistència a fires internacionals.

Segons el director general de l’INCAVI, Oriol Guevara “aquestes dades tan positives ens constaten que les empreses, cellers i entitats del nostre territori estan apostant per la internacionalització dels seus productes en més de 36 països i en definitiva en mercats tan importants com Xina, Japó, EE.UU o Suïssa”.

En la convocatòria anterior es van presentar conjuntes dues campanyes: 2008-2009 i 2009-2010. En aquella ocasió, el nombre de sol·licituds presentades van ser 50 i el nombre de programes 200.

La inversió total que han presentat els cellers sol·licitants per a la promoció a tercers països és de 20M€, mentre que en la convocatòria anterior va ser de 16M€. Pel que fa als ajuts, la convocatòria anterior es van situar als 7,5M€, mentre que enguany es situen als 10M€.  Respecte el finançament dels ajuts a les accions, a càrrec integrament del fons FEAGA, l’import per a cadascuna de les accions i dels programes seleccionats no podrà superar el 50 per cent de les despeses subvencionables.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el que ara s’està fent és la valoració dels programes per part de l’INCAVI per realitzat una llista puntuada i prioritzada que es trametrà al Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí (MARM) on la Comissió Nacional de Selecció de Programes formada per totes les comunitats Autònomes determinarà els ajuts i els beneficiaris.

L’ajut a la promoció a tercers països està recollit en la nova organització Comuna del Mercat (OCM) vitivinícola i té com a objectiu fomentar el coneixement de les característiques i qualitats dels vins amb la finalitat de contribuir a la millora de la seva posició competitiva i a al consolidació o, en el seu cas, a l’obertura de nous mercats a tercers països.

En total, a Espanya es distribuiran 160M€ per aquesta mesura en cinc campanyes. D’aquests 160M€ Catalunya ja ha atorgat per les dos primeres campanyes 23 milions d’euros. Espanya rebrà 32M€ per la tercera campaña de les cinc pressupostades. L’inici d’actuacions té data pel proper 1 d’agost d’enguany.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada